20 July 2007

sale屎    1

初畢業出來做嘢,常常覺得一定要在中環返工才能特顯我係掂的,總是覺得出入中環完全就是身分的象徵.直到真正日日在中環返工,才知道不外如是.住在新界的我,日日轉幾程車返中環,放工攰到死都仲要轉番幾程車返屋企.這時的我明白返中環而又有專業的感覺,只可住半山,返工只要半小時的人先得,好似我依d鄉下人,真是攞苦來辛.洗濕左個頭.....唯有奇望有朝一日我好成功啦,我都知係發夢,不過我睇政府的宣傳短片話”只要有夢想,凡事可成真!” 

1 comment:

Ruth Tam said...

Just like your post about lamps, if you need to work somewhere else, you won't get used to after working in Central.

Our company is expanding and doesn't have enough space. However, IFC2 is full and we can't get any more space there. So, so back office colleagues need to work in Wan Chai and they tell us how different it is.